HTML

300 nap Kuvaitban

"Zavarban voltam, mert épp imaidőben értem haza, és az emeleti imaszőnyeg csupán két méterre van az ajtómtól...richtig ilyenkor nem találja a kulcsát az ember..."

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

Címkefelhő

Friss topikok

2008.07.12. 22:50 -md-

Kétszázötvenötödik nap – Herold: Belgyógyászat

Július 11. Mindenkinek elhúzódott a tegnap éjszaka, így egy óra felé ébredeztünk csak, és mentünk francia nyelvórára. Kedves emlék rémlett fel, amikor Maryam az egyik példában felemlegette a Bernard és Bianca a kenguruk földjén c. rajzfilmet, ha jól emlékszem, két egérről, és egy albatroszról szól, és nagyon aranyos, a többiek nem is hallottak róla. Tegnap éjjel Peti megjegyezte, hogy amikor először beszéltünk, jót kuncogott magában az akcentusomon, mármint a magyaron, mert elég régóta nem beszéltem már. Herold Belgyógyászat c. könyvét olvastam, és bár kb. csak a kötőszavakat értem teljes bizonyossággal, így is a nyolcszáz oldalas könyv felét kiolvastam, és egy csomó mindent tanultam a közismert betegségekről, és más nyavalyákról. Nagyon érdekes, amit az alkoholmérgezésről, vagy az influenzáról ír, különösen a statisztikák rettenetesek. Végignéztem a felsorolt májbetegségeket, meg a reumatológiával foglalkozó fejezetet, amit hálistennek hathatósabban kezelnek, mint a Švejkben (ez, a szimuláns rész a kedvencem). A XI. fejezet a fontos fertőző betegségekkel foglalkozik, az az egyik „legkedvesebb” fejezet, ott röpködnek a milliós halálozási számok. Igazából nem is a sokkoló számok a legrosszabbak, hanem, hogy egy csomó dologra nincsen gyógymód, mert még az okát sem lehet pontosan tudni. Ha fordított szemszögből nézünk az egész könyvre, akkor ez egy vastag receptkönyv ahhoz, hogyan, és hányféleképpen lehet meghalni. Nem ajánlom kezdő öngyilkosok figyelmébe, egyik rosszabb, mint a másik. Amit nem értettem, abban Peti segített, de ennyiből még egy rendes kuruzsló sem válna belőlem, viszont kíváncsiságom, és betűéhségem kielégíti.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://300nap.blog.hu/api/trackback/id/tr98565506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása