HTML

300 nap Kuvaitban

"Zavarban voltam, mert épp imaidőben értem haza, és az emeleti imaszőnyeg csupán két méterre van az ajtómtól...richtig ilyenkor nem találja a kulcsát az ember..."

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Címkék

Címkefelhő

Friss topikok

2008.02.20. 18:08 -md-

Százhuszonnyolcadik nap – Pofára ejtve, bitáqával

Február 19. Reggel Mohamed Sultan. Furcsa volt, mert kedves volt, és már a többiek is mondták korábban, hogy elkapott valami betegséget, amitől egyszerre csak normális lett (mondjuk lenne még kit megfertőzni…). Csak ingerült lett, amikor mondtam, hogy én insalla ma átveszem a személyimet, hogy akkor miért mondtam Ibrahimnak, hogy hívja fel. Mondom én nem mondtam, én nem tudom, mi ez az egész, de Ibrahim tegnap felhívta, és Sultan szerint ordítozott vele. Szomorú, de Ibrahim hülyesége nem az én hibám, így elbocsájtott. Fél tíz-tíz magasában mondta Ihsan, hogy elvisz a minisztériumba, Ksawery közben telefonált, hogy hát ő mégsem jön, mert valamit ügyködött Mohamed Sultannal, és bemegy órára, majd tizenegykor, amikor neki szünete lesz, Khalidiyában találkozunk, és megyünk az ománi követségre vízumért. Jó, bementünk a hivatalba, ott kaptam egy kis kártyát, hogy azt dugjam be a hetes masinába, és az 2 KD bedobása után kiadja nekem a személyimet. És lám, így is történt, megkaptam, két hónap, és nem tudom hány minisztériumi túra után végre megszereztem! Megkértem a sofőrt, dobjon ki Khalidiyában, ott gond nélkül kifizették a januári ösztöndíjamat, a februári az talán jövő héten, bár inkább azután lesz esedékes. Eközben jött a homokvihar. A máskor oly tiszta kék ég seszínűvé vált, a látótávolság ötven méterre csökkent. Azt hittem, az út porzik mellettem ennyire, de nem, belőlem, és a ruházatomból is szállt a homok. Ksawerynek el kellett volna indulnia, nekem meg vissza a campusra, betömni Ibrahim száját a bitáqával, kérdezném telefonon, akkor hogy legyen, de nem veszi fel. Húsz percet vártam rá, mire szíveskedett észrevenni, hogy van 15 nem fogadott hívása, odabent vártam az épületben, de ott sem volt kisebb vihar, mint odakint. Meguntam, és felszálltam a Shuwaykhba tartó buszra, félúton hív, hogy ül a buszon Khalidiyába. Nagyon sajnálja, indok persze nincs, és amint leszáll, visszafordul. Kérdem miért, én fordulok majd vissza, Khalidiyától nincs messze a követség, olcsóbb lesz a taxi. De nem, ne, mert majd ő jön, mert akar mondani valamit. Mondd most. Hát az a helyzet, hogy csinált egy kalkulációt, mennyibe fog ez az utazás neki kerülni, blablabla, és ha összejön, akkor nem marad elég pénze arra, hogy Indiába menjen. Ennél a pontnál öntött el az epe, főleg, mert nagyon éhes voltam, és ilyenkor kétszeresen vagyok ingerült. Beértem Ibrahimhoz, odaadtam a kártyát, majd a többiek közölték, hogy Khálid, akivel utolsó óránk lenne, nincs jelen, hazamehetünk. Nem vicceltek hát a középsős lányok, amikor azt mondták, Khálid egy héten egyszer tart csak órát. Délután várakozásaimnak megfelelően jött Ksawery, és közölte, hogy bocs, de inkább Indiára hajt, és a pénz csak az egyik dolog, a másik, hogy felkavarodott a szerelmi élete, legalábbis ő úgy érzi. Hogy ennek mennyire van köze a dologhoz, elképzelni sem tudom, de tulajdonképpen teljesen mindegy, én mit gondolok jelen helyzetben. Még csak fel sem pofozhatom, vagy össze se veszhetek vele, mert akkor meg én gárgyulok meg a következő hónapokban. Még kioktatni sem lehet! Fel sem fogja, vagy ha fel is, hát nem változik semmi, hogy talán az elején kellett volna kalkulálni, aranyom (érdekes megfigyelni, tegnap még teljesen be volt zsongva). Amikor kérdi, minden rendben, hát mondhatok mást? Le kell nyelnem, mert nem lesz jobb azzal, ha összeveszek vele. Ez betett.

3 komment

Címkék: hivatal kis herceg


A bejegyzés trackback címe:

https://300nap.blog.hu/api/trackback/id/tr50347457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Józsi 2008.02.20. 19:30:08

Hát ez a komment nagyon frappáns lesz. Ksawery: no comment.

Ecó 2008.02.20. 22:31:31

Hehe, Józsi szóviccel :) Ksawery meg ámokfutó

Kati 2008.02.21. 05:49:38

Nem àrt tudni kuvaiti vizipipàsok :-) !
Forràs National Geographic

Mi a károsabb: a vízipipa vagy a cigaretta?

„Azt szeretném kérdezni, hogy a vízipipa vagy a cigaretta károsabb hatású? Én úgy tudom, hogy a vízipipa, de eddig mindenkitől az ellenkezőjét hallottam.”

Az első vízipipák a hagyomány szerint Indiában készültek a kókuszdió üres héjának felhasználásával. A különösen a férfiak körében kedvelt vízipipázás innen terjedt tovább a Közel-Keletre; és lett a török, majd az arab világ több évszázados tradíciója, a mindennapok nélkülözhetetlen szertartása. (A vízipipa török elnevezése nargile, arab megfelelője shisha.)

Használata során, a vízipipa tetején elhelyezkedő mázzal bevont kerámiatölcsérbe kerül a kissé nedves és ragacsos dohány, melyre izzó faszenet helyeznek. (A speciális vízipipa dohánynak különféle gyümölcsös és egyéb ízesítésű változatai léteznek, így többek között almás, epres, mentás vagy akár capuccinós.) A tölcsérben keletkező dohányfüst egy fémből készült, általában díszes testen, gyakorlatilag egy csövön keresztül jut el a shisha alját képező többnyire üveg, esetenként fém víztartályba. A vízbe lógó fémcső aljából kilépő dohányfüst a vízen átbuborékolva gyűlik össze a tartály tetején, majd a hajlékony szívócsőbe kerül és így jut el a szájhoz.

Széles körben elterjedt tévhit, hogy a vízen átáramló füst teljesen kátrány- és nikotinmentessé válik, így belégzése igazából ártalmatlan. Ezt az elgondolást cáfolják a WHO adatai, melyek szerint egy pipázás alkalmával (ilyenkor akár egy-másfél óráig is ég a dohány) annyi füst jut a szervezetbe, mint száz filter nélküli cigaretta elszívásakor.

További rizikót jelenthetnek a különböző fertőzések, mint például a herpesz és a hepatitis különböző formái, melyeket a közösen használt vízipipa csutorájának körbeadása során lehet elkapni. Egy egyiptomi felmérés például kimutatta, hogy az országban a vízipipázás nagy szerepet játszik a tuberkulózis (TBC) újbóli elterjedésében. Az ismeretlen eredetű, silány minőségű, szennyezett dohányok kátránytartalma pedig meghaladhatja a megengedett mennyiséget.

Egy, a közelmúltban készült francia tanulmány is arról tanúskodik, hogy a vízipipa sokkal ártalmasabb, mint a cigaretta. A laboratóriumi mérések szerint egyetlen vízipipa elpöfékelése során annyi szénmonoxid keletkezik, mint 15-52 szál cigaretta füstjében, a kátránytartalom pedig 27-102 cigarettáénak felel meg.

Napjainkban a vízipipázás egyre inkább hódít az európai kávézókban és bárokban is, főként a fiatalabb korosztály körében kezd divatos szokássá válni a pipázás melletti beszélgetés, kávézás, iszogatás. Nem utolsó sorban jó üzletet is jelent a vízipipák, valamint a hozzá kapcsolódó tartozékok és a különféle ízű dohányok árusítása.

A legtöbb fiatal sajnos tudatában sincs annak, hogy a vízipipa élvezete milyen veszélyeket rejt. Az egészségügyi szakemberek egyre több fórumon szorgalmazzák Európa-szerte, hogy a cigarettákéhoz hasonlóan lássák el a csomagolást a veszélyekre felhívó mondatokkal, és tüntessék fel a káros összetevők mennyiségét is.

Fésüs Gábor

süti beállítások módosítása