HTML

300 nap Kuvaitban

"Zavarban voltam, mert épp imaidőben értem haza, és az emeleti imaszőnyeg csupán két méterre van az ajtómtól...richtig ilyenkor nem találja a kulcsát az ember..."

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

Címkefelhő

Friss topikok

2007.12.03. 23:27 -md-

Hetvenedik nap – Csak hogy semmi se legyen olyan egyszerű

Ksawery zuhant le mellém a szünetben, az I feel pretty-t énekelve a West Side Storyból. Bolondóra, de tény, hogy sokkal élvezhetőbb volt ez, mint mikor lengyel rockot énekel. Mondta, őt nem érdekli, ma lázad. Elkérte a telefonvételről szóló számlát (amiben az az érdekes, hogy egy helyen vettem, egyszerre három SIM-kártyát, és az útlevelemből másolta ki az adataimat, de egyik papírra sem sikerült helyesen leírni, hogy „Hungary”, a három számlán háromféleképp szerepel), meg a telefonkártyámat, ami végleg beadta a kulcsot, mert már a telefon sem ismeri fel. Azt tudom, van egy határ, ha egy hónapig nem használod, a szám érvényét veszíti, na most két hete még tudtam smst fogadni, úgyhogy reméltem, kitart, de ezek szerint ezt a hónapot a kimenő hívásokra értik. Egy szó, mint száz, Joellel fogok venni egy új vonalat, és bukom ezt a hatezret. Persze, Ksawery nyilván megpróbálja visszaszerezni a pénzt, mert a sajátjáról is szó van, mondta, még rendőrséget is hív, na persze, sose hívna, és egyébként sem lenne semmi haszna. Az meg a másik, hogy annyira nem tud arabul, hogy reklamáljon, a boltban meg nem tudnak annyira angolul, hogy megértsék a reklamációt. Mennék vele én is (nevetni), de ma próba van. Beszélgettünk Yermekről, ma megy csóri a fejesekhez, hogy akkor most tanulhat-e. Ksawery megjegyezte, hogy két lehetőség van, vagy azt mondják neki, hogy gyere vissza holnap, vagy annyivel elintézik, hogy inshalla. A török Aliról kiderült, hogy gyakorló muszlim! Láttam imádkozni a focis melegítőjében, miért jó ez? Kellemeset csalódtam benne, nem néztem volna ki belőle, végre egyszer nemcsak a szája jár. Ksaweryvel van egy közös projektjük órára, és már az ordítozásig is eljutottak, amikor azt próbálta megideologizálni Ksawerynek, miért jó az, ha ő nem készül, és nem csinál semmit. Badr óráján megvolt az eredményhirdetés, Shahad, és csapata nyerték a kérdőíves feladatot, egy-egy naptárat kaptak, és egy igényes tollat jutalmul. Megérdemelték, biztos sokat dolgoztak vele, még be is gépelték az eredményt. Most új feladatot kaptunk, faliújságot kell szerkesztenünk, ténylegesen, falnyi méretben. Téma kell, és partner, Badr az országunkat javasolta, de ha megint Yoshival leszek párban, akkor ez nehéz lesz, hacsak nem a japán-magyar közös határt választjuk témának. Ksawery próféciája igazat jövendölt, Yermek mondta ebédnél, hogy volt, igen, és azt mondták, keressen meg egy másik személyt holnap. Az ehavi öszöndíjnek nyoma nincs, és senki nem akar első lenni, úgyhogy várunk. Bábá Mohamed adta ide a pendrive-ját, hogy tegyek rá képeket, hát kész vírustenyészet. Már a múltkor is akart jönni a szobámba, leráztam, gondoltam, mi történhet, legrosszabb esetben megmond apunak a kormányban, és ki leszek tiltva álmaim országából, Gambiából. Ksawery bulija kútbaesik, mert valami éjjeli meccse lesz holnap a focicsapattal, így Yoshi azt találta ki, hogy ma éjfélkor, mert az már holnap ugye, ráijesztünk, és felköszöntjük. Yoshi nagyon jól szervez, tortát is fog, ha minden jól megy, bár egyszerűbb lett volna pizzát rendelni (azt se egyszerű, de a tortához képest mindenképp), amikor eszembejutott, hogy Ksawery utálja a pizzát. Hát, ilyen is van. Délután kaptam egy e-mailt, hogy hívjak fel valakit, mert Mikulás ünnepség lesz a magyar gyerekek számára. Egy nagyon kedves hölggyel beszéltem, csütörtökön megyek, és meglepem a gyerekeket egy kis műsorral. A próba halálunalom volt, mindenki morgott, milyen hülyén van ez megszervezve. Három óra alatt egy felvonáson nem tudtunk keresztülmenni, három jeleneten sikerült. Mindenki oda volt csődítve, a kórusszámokat át se néztük (mégis énekeljük, nem csak táncoljuk a You can’t stop the beatet, borzalom), Aladdinnak le kellett lépnie korán, de odakiáltotta nekem, amire a magyarból emlékszik: „sziasztok”, és „csapvíz”. Larey, akinek csak egy kis epizódszerepe van dzsinnben, nekem jött dühöngeni, hogy ott ül három órája, és még van tíz oldal a jelenéséig, amit fél óra alatt át lehetne nézni, de csak nem, és elsorolta az összes teendőjét a következő két hétre, aztán elment, mert dolga volt. Én a szerencsésebb kórustagok közé tartoztam, egyszer még színpadon is voltam, egy széket kell betennem az egyik jelenetben, a többiek addig írták a leckéjüket hátul, mert potyára jöttek, és ezt csak a próba végén mondták meg nekünk. Megkaptam a csíkos pólómat, egy sztreccs női top, csak egy kicsit gáz, mert nagy a nyakkivágás. Hátul segédkeztem a kellékesbrigádnak, tanácstalanok voltak, hogyan csináljanak gumibotot, így kisegítettem őket. Unalmamban szétnéztem a kelléktárban, és mulattattam a teljes backstage-et egy kalappal, vagy egy esernyővel, a srácok mindig szaladtak a másikért, hogy figyelj, Daniel megint csinál valamit. A kellékesek behoztak két, ölnyi méretű vízipisztolyt, ezt a kínait, áramvonalas formával, rikító zöldben, sárgában, és lilában, ez Timnek kell, ezzel fogja lelocsolni a közönséget. Hazafelé Joel mesélt, hogy van egy kis gondjuk, mégpedig az egyik lány, Nawal apja. Lefestette nekem Nawalt, végül felismertem benne azt a tizenhétéves lányt, aki állandóan beszél hozzám (nem nehéz így a pantomim), aranyos ugyan, de valami rengeteget beszél, van két kocsija, meg öt másik testvére, és imád utazni, ő az, aki akkor csapódott hozzám először, amikor hallotta, hogy nem vagyok meleg. Ez már a nyolcadik előadása a színházban. Szóval az ő apja kuvaiti, és gyerekkori cimborája a K.O.C. (az olajvállalat, akié a színház) főnökének. Ez kb. olyan, mintha tegezné az Úristent, mert az tőle bérli a mennyországot. És épp ez a bibi, a protekció, amire itt külön szó is van, a wasta. Történt pedig a múltkor, hogy Nawal a kórusmunkán kívül kapott egy kisebb szerepet, mégpedig egy cselédlányét. Ezen a kuvaiti apja előadás közben felháborodott, és kivonult. Másnap le kellett vegyék az előadást. És itt jön az érdekes része, hogy akár most is a premier estéjén egy mozdulattal letilthatják az egészet, és volt-nincs Aladdin. Kérdezem Joelt, és az nem probléma, hogy nem nemeknek megfelelően játsszák a szerepet? Jaj, az nem, azt nagyon szeretik mindenütt, de csak akkor, ha nem „sértenek meg” kuvaitiakat. Tim majdnem mindig nőt játszik, ha játszik, és külsőre, „hakniba” is szokták hívni, a brit nagykövetség estjeire, női ruhában, csak a móka kedvéért. A lány erről mit sem sejt, ő csak élvezi a dolgokat. Mindig szerepel, tehetsége nincs, de nem is akar, ez csak móka neki. Kedves, és jóindulatú, de gyakrolatilag nincsenek problémái, ül a kék kabriójában, és néha rácsodálkozik, hogy mások, pl. én, miért nem így élek. Nekem lett igazam a telefonosbolttal kapcsolatban, Ksaweryt majdhogynem körberöhögték, amikor reklamálni óhajtott, és de valami olyasmit is hadovált, hogy kétszer adták el ezt a számot, vagy fene tudja. Nem ott, de vett aztán egy másikat magának, én holnap fogok Joellel. Ksawery humoránál volt, és tett egy frappáns megjegyzést, miszerint kettőnk közt a legnagyobb különbség, hogy bár mindketten élünk-halunk a könyvekért, de én olvasom is őket. Mondjuk nem tudom ő akkor mit csinál. Kérdezte aztán, hallottam-e a pletykát, hogy egy hónap múlva lesz vezeték nélküli internet a sakanban. Hát persze, hogy nem hallottam, aszondja, ja, biztos  mert épp olvastam, de állítólag a mushrifok is ezt mondják. Hát, kíváncsi vagyok, mi lesz ebből, de nem sokat tennék rá, hogy összejön. Ha össze is, nem lepődnék meg, ha csak az első, üres épület lesz lefedve, amiben nem lakik senki.

Szólj hozzá!

Címkék: kis herceg ali szinhaz


A bejegyzés trackback címe:

https://300nap.blog.hu/api/trackback/id/tr89251533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása